Το προηγούμενο διάστημα η εργοδοσία της Vodafone προχώρησε σε απολύσεις δύο συνάδελφων από το τμήμα της εξυπηρέτησης πελατών της σταθερής (Family Care). Το γεγονός αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η Vodafone συνεχίζει να βάζει την κερδοφορία της πάνω από τις ζωές των εργαζομένων.
Οι δύο συνάδελφοι έρχονται να προστεθούν στη λίστα των απολυμένων δίπλα στους εργαζόμενους του 2nd Level Σταθερής, όπου καρατομήθηκε το 1/6 του τμήματος πριν λίγους μήνες, τους δεκάδες συναδέλφους από τις πωλήσεις στο Ρέντη τον περασμένο Δεκέμβρη, όπου όμως τα σχέδια της εργοδοσίας ανακόπηκαν σε ένα βαθμό κάτω από την παρέμβαση του σωματείου και των εργαζομένων με τη στάση εργασίας που πραγματοποιήσαμε.
Γι αυτό και τώρα προχωρούν με χειρουργικό τρόπο σε «απομακρύνσεις», όπως αρέσκεται στη εργοδοσία να τις αποκαλεί, με περισσότερη προσοχή για να μην υπάρξουν «αντιδράσεις». Χαρακτηριστικό του πόσο αθόρυβα προχώρησαν αυτή τη φορά σε σχέση με το παρελθόν ήταν ότι αρκετοί εργαζόμενοι από το ίδιο τμήμα δεν γνώριζαν τίποτα. Οι συνάδελφοι κλήθηκαν στα γραφεία των εργολαβικών εταιρειών όπου τους ανακοινώθηκε η απόλυσή τους χωρίς να προηγηθεί κάποια συνάντηση.
Και αφού δεν πιάνει πλέον η καραμέλα της απόδοσης η εργοδοσία ανακαλύπτει νέες αφορμές όπως το ότι δεν ακολουθείται κατά γράμμα ο προκαθορισμένος διάλογος με τους πελάτες και το αγαπημένο της τελευταία “user error”, που υπονοεί λάθος διαχείριση των περιπτώσεων.
Είναι λογικό βέβαια να αναρωτιούνται οι συνάδελφοι στο τμήμα του Family Care πώς είναι δυνατόν να μη γίνουν λάθη, όταν πρέπει ταυτόχρονα να συνομιλούν με τον πελάτη και να καταχωρούν το αίτημα του. Όταν δε δίνεται χρόνος διαχείρισης των υποθέσεων μετά την κλήση, προκειμένου να μπορεί το μειωμένο από τις απολύσεις προσωπικό να διαχειριστεί ακόμα περισσότερες κλήσεις. Όταν προκειμένου να είναι ανταγωνιστική η εταιρεία πρέπει να μειώνονται και οι αναμονές, τα λάθη, οι δυσαρεστημένοι πελάτες αλλά και οι εργαζόμενοι, το μισθολογικό κόστος, το διάλειμμα μας, οι απαιτήσεις μας.
Είναι ενδεικτικό ότι με τις περικοπές του προσωπικού στο συγκεκριμένο τμήμα, οι εργαζόμενοι είναι οι μισοί σε σχέση με λίγα χρόνια πριν ενώ ο όγκος της εργασίας μεγαλώνει διαρκώς, την ίδια στιγμή που οι μισθοί και τα δικαιώματα παραμένουν καθηλωμένοι. Μάλιστα, η εντατικοποίηση στο συγκεκριμένο τμήμα για να βγει ο μεγάλος όγκος δουλειάς στις πλάτες των λίγων εργαζομένων συνοδεύεται με καθημερινή πίεση, κλίμα εκφοβισμού και τρομοκρατίας από πλευράς της εργοδοσίας, μια κατάσταση ψυχοφθόρα για όλους τους εργαζόμενους.
Υπάρχει άραγε κάτι που μπορούν να κάνουν οι εργαζόμενοι για αυτήν την κατάσταση;
Ξέρουμε καλά ποιος βγάζει τα νούμερα και τα κέρδη τους. Όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι είμαστε αναλώσιμοι, άλλο τόσο ξέρουν ότι μας χρειάζονται. Αυτό που φοβάται η εργοδοσία είναι η συλλογική οργανωμένη απάντηση, για αυτό και κάνει τις απολύσεις στα κλεφτά.
Τώρα πρέπει να δυναμώσει ακόμα περισσότερο το Σωματείο μας, η φωνή των εργαζομένων απέναντι στην εργοδοσία.
Στο ίδιο το τμήμα του Family Care στην Vodafone όταν οι εργαζόμενοι συσπειρωθήκαν και έκαναν στάση εργασίας ανάγκασαν την εργοδοσία να το ξανασκεφτεί σε σχέση με τα 3 chat που ήθελε να τους φορτώσει.
Συνάδελφοι να μετατρέψουμε τώρα την αγανάκτηση μας και την οργή μας σε διεκδίκηση και δράση. Να μην παίξουμε το παιχνίδι της εργοδοσίας. Να διεκδικήσουμε μέσα από την συσπείρωση μας και της συμμετοχής μας στις δράσεις του Σωματείου Vodafone 360 Connect ΚΛΘ :
- Να σταματήσει εδώ και τώρα η εντατικοποίηση στο τμήμα του Family Care.
- Να επαναπροσληφθούν οι συνάδελφοι και να στελεχωθεί το τμήμα με περισσότερα άτομα.
- Για τους συνάδελφους που είναι χρόνια στο ακουστικό να μεριμνήσει η εταιρεία να μεταφερθούν εφόσον το θέλουν και οι ίδιοι σε θέσεις και τμήματα χωρίς ακουστικό.
- Αυξήσεις των μισθών και Υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Συμβάσης Εργασίας για όλους στην Vodafone.
- Μέτρα Υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.
Όλοι στο Σωματείο μας. Γινόμαστε μέλη και συμμετέχουμε στις αποφάσεις και τις δράσεις του