ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗN VODAFONE
Το Σωματείο μας καλεί όλους τους εργαζόμενους σε Γενική Συνέλευση, προκειμένου να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε τη διεκδίκηση του νέου σχεδίου Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Η γνώμη όλων των συναδέλφων είναι πολύτιμη, ώστε να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε συλλογικά το πλαίσιο αιτημάτων μας, που καθορίζουν τον μισθό, τον εργάσιμο χρόνο, άδειες, επιδόματα, αυξήσεις, κλπ.
Η κατάσταση στη Vodafone και στο κλάδο μας επιδεινώνεται συνεχώς για τους εργαζόμενους. Η εντατικοποίηση της εργασίας, η απλήρωτη υπερεργασία, οι απολύσεις και η εργασιακή ανασφάλεια δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά, αλλά τη «νέα κανονικότητα» που διαμορφώνεται συνολικά.
Από την άλλη, η εργοδοσία της Vodafone και οι υπόλοιπες εταιρίες του κλάδου μετράνε ρεκόρ κερδοφορίας, ενώ τα προβλήματα για τους εργαζόμενους μεγαλώνουν. Μόλις το 2025, τα κέρδη της Vodafone παρουσίασαν αύξηση που αγγίζει το 24% ενώ ο μέσος όρος των “αυξήσεων” για όσους εργαζόμενους τις έλαβαν ήταν μόλις 3-4%!! Μάλιστα, εάν αναλογιστούμε τις συνέπειες του πολέμου με την αύξηση του πληθωρισμού, την ενεργειακή κρίση κλπ ο πραγματικός μισθός μας τελικά μειώνεται αντί να αυξάνεται, ακόμα και με αυτές τις αυξήσεις ψίχουλα που δίνονται.
Το τελευταίο διάστημα οι εξελίξεις και η κατάσταση σε όλες τις διευθύνσεις της Vodafone ένα πράγμα δείχνουν. Η εργοδοσία για να αυξήσει τα κέρδη της στον ανταγωνισμό με τις άλλες εταιρίες, έχει προχωρήσει σε εκατοντάδες απολύσεις, συγχωνεύσεις τμημάτων όπως στο τεχνικό σε ένα τμήμα που θα εξυπηρετεί σταθερή και κινητή . Ταυτόχρονα μεγαλώνει η εντατικοποίηση της δουλειάς αξιοποιώντας και νέα τεχνολογικά εργαλεία (timesheets, team logger) και με τη χρήση του AI όπως για παράδειγμα στο digital εργαλεία ΑΙ για έλεγχο παραγωγικότητας και στην εξυπηρέτηση πελατών για την αξιολόγηση κλήσεων από ΑΙ εργαλείο.
Ο εργαζόμενος καλείται να προσαρμόζει τη ζωή του στις ανάγκες της επιχείρησης, με αποτέλεσμα τον περιορισμό του ελεύθερου χρόνου, την αύξηση του άγχους και την επιδείνωση της υγείας και της ποιότητας ζωής. Η τεχνολογική πρόοδος, η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη, αντί να αξιοποιούνται για μείωση του εργάσιμου χρόνου, χρησιμοποιούνται για αύξηση της παραγωγικότητας και των κερδών, με λιγότερους εργαζομένους και περισσότερη δουλειά. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της “νέας” στρατηγικής της Vodafone για τους εργαζόμενους.
Αυτή η πραγματικότητα δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα ενός πλαισίου που έχει διαμορφωθεί διαχρονικά από αντεργατικούς νόμους όλων των κυβερνήσεων (ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ), τις κατευθύνσεις της ΕΕ για την εργασία. Νόμοι για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και για την 13ωρη εργασία αποτελούν «εργαλεία» που νομιμοποιούν την εντατικοποίηση με ωράρια και ευελιξία χωρίς όρια, στο βωμό της κερδοφορίας. Όπως η νέα μέγγενη στα δικαιώματά μας που προωθείται μέσω την κοινωνικής συμφωνίας Κυβέρνησης – ΣΕΒ – ΓΣΕΕ, η οποία επικυρώθηκε με την ψήφο ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ.
Με συλλογικό και οργανωμένο αγώνα μπορούμε να έχουμε κατακτήσεις
Ό,τι κατακτήσεις έχουν κερδίσει οι εργαζόμενοι, τους έχουν κερδίσει με αγώνες! Δεν του χαρίστηκε τίποτα! Δεν περιμένουμε από κανέναν «μεσσία» να λύσει τα μεγάλα προβλήματα που καθορίζουν τη ζωή μας.
Η αγανάκτηση μεγαλώνει απέναντι στις απολύσεις, την εντατικοποίηση και την ανασφάλεια, την ίδια στιγμή που ακούμε για ανάπτυξη, νέες στρατηγικές, συγχωνεύσεις και νέες επενδύσεις. Στέλνουμε ξεκάθαρο μήνυμα ότι θα είμαστε δίπλα σε κάθε συνάδελφο που χτυπιέται, σε κάθε απόλυση, όπως κάναμε με την απεργία που δώσαμε απέναντι στις εκατοντάδες απολύσεις. Δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί η υποβάθμιση της ζωής μας και η μετατροπή της εργασίας μας σε διαρκή ανασφάλεια και πίεση.
Όταν οι εργαζόμενοι οργανώνονται, όταν στεκόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλο, μπορούμε να βάλουμε εμπόδια, να ανατρέψουμε σχεδιασμούς και να κερδίσουμε νίκες. Όπως οι συνάδελφοι μας στις κατασκευές, στα τρόφιμα, στο λιμάνι του που υπέγραψαν ΣΣΕ το προηγούμενο διάστημα.
Η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στη Vodafone κατοχυρώνει σύγχρονα δικαιώματα, αξιοπρεπείς μισθούς και σταθερό εργάσιμο χρόνο για όλους τους εργαζόμενους κόντρα στις ατομικές συμβάσεις εργασίας που υπογράφουμε σήμερα. Η διεκδίκηση και η υπογραφή ΣΣΕ μπορεί να βάλει φρένο σε νόμους που ήδη έχουν ψηφιστεί ή πρόκειται να ψηφιστούν – σε εργοδοτική αυθαιρεσία.
Μπορούμε να τα καταφέρουμε και θα τα καταφέρουμε συλλογικά, με οργάνωση, αλληλεγγύη και αγώνα.
Διάβασε εδώ το σχέδιο Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Στείλε μας τη γνώμη και τις ερωτήσεις σου στο mail του Σωματείου και στο Δ.Σ. του Σωματείου μας.
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΙΟΥΛΗ 18:30
