Συνάδελφοι,

Σας κοινοποιούμε την επιστολή -καταγγελια που στέλνει το Σωματείο μας σχετικά με τις ελλείψεις σε ζητήματα Υγείας & Ασφαλείας τόσο μέσα στα στα κτήρια, όσο και για τους συναδέλφους που τηλεργαζονται. Ζητήματα που για την εργοδοσία είναι απλά κόστος και μάλιστα για αυτήν περιττό την ίδια στιγμή που καυχιέται για τις επενδύσεις της.

Οι φιέστες με αφορμή την Υγεία και την Ασφάλεια στις 28 Απρίλη, μόνο επίπλαστες είναι, καθώς με βάση τα όσα καταγγέλλουμε δεν κάνει ούτε αυτά που πρέπει.

Συνάδελφοι,

Η υγεία και η ασφάλεια, η πρόληψη από τον επαγγελματικό κίνδυνο είναι δεμένα με την πάλη για αυξήσεις, για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλους.

Με την παρούσα επιστολή – καταγγελία,θέλουμε να γνωστοποιήσουμε προς όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και τα αρμόδια τμήματα των εταιρειών, ζητήματα που έχουν να κάνουν με την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς, αλλά και σε ό,τι αφορά τους τηλεργαζόμενους, τους εργαζόμενους στο πεδίο. Οι καταγγελίες μας αφορούν στα κτήρια Χαλανδρίου(Τζαβέλλα 1-3, Χαλάνδρι), Κηφισού (Στρατηγού Μακρυγάννη 88, Άγιος Ιωάννης Ρέντης), Πετραλώνων (Εχελιδών 163 &Πειραιώς, Αθήνα), Vodafone Innovus (12,5ο χλμ  Αθηνών Λαμίας, Μεταμόρφωση) καθώς και όλους τους συναδέλφους που εργάζονται από το σπίτι.

Εντοπίζουμε τα εξής ζητήματα:

  • Οι καρέκλες και τα γραφεία δεν έχουν την κατάλληλη προσαρμογή και κλίση ώστε να αποφεύγονται μυοσκλετικές παθήσεις ή επιβαρύνσεις της μέσης, του αυχένα και του καρπού.
  • Δεν παρέχονται σε επαρκή αριθμό υποπόδια, υποστηρικτικά μαξιλαράκια καρπού για τις εργαζόμενους σε ΟΟΑ (Οθόνες Οπτικής Απεικόνισης)
  • Στα κτήρια του Χαλανδρίου (Τζαβέλλα 1-3, Χαλάνδρι) και του Κηφισού (Στρατηγού Μακρυγιάννη 88, Άγιος Ιωάννης Ρέντης), υπάρχουν ακατάλληλες θέσεις εργασίας με τα εξής χαρακτηριστικά:Πάσο κουζίνας, σκαμπώ για καρέκλα, χωρίς οθόνη, χωρίς καμία εργονομική προδιαγραφή και καμία στήριξη πλάτης ή αυχένα με την εργοδοσία να ισχυρίζεται ότι μπορεί να εκτελεστεί έως και τεράωρη εργασία εκεί. 
  • Στο κτήριο του Χαλανδρίου, τα γραφεία δεν έχουν διαχωριστικά (τα λεγόμενα open spaces) με αποτέλεσμα να είναι υγειονομικές βόμβες.
  • Στο ίδιο κτήριο, υπάρχουν αίθουσες – meeting rooms, οι οποίες δεν έχουν παράθυρο/α, επαρκή αερισμό, στις οποίες πραγματοποιούνται πολύωρες συναντήσεις.
  • Στο κτίριο του Κηφισού
  • Στα τηλεφωνικά κέντρα δεν υπάρχουν σταθερές θέσεις εργασίας, ατομικοί υπολογιστές και ατομικά ακουστικά για κάθε εργαζόμενο.
  • Δεν εξασφαλίζεται η καθημερινή καθαριότητα των γραφείων σε χώρους που εργάζονται τμήματα με κυλιόμενες 24ωρες βάρδιες.
  • Στο κτίριο Κ3, στον 1ο όροφο, υπάρχει μοκέτα, η οποία έχει να καθαριστεί πάνω από δύο (2) χρόνια και αποτελεί τεράστια εστία μικροβίων.
  • Τα κτίρια πλημμυρίζουν από τις ψευδοροφές όταν βρέχει, με την εταιρεία να τοποθετείται πως γνωρίζει το πρόβλημα. Κύρια, το πρόβλημα εντοπίζεται στο κτίριο κ1, όπου η βροχή πέφτει κανονικά πάνω σε θέσεις εργασίας.
  • Υπάρχουν δύο λεωφορεία μετακίνησης με το ίδιο σημείο και ώρα αναχώρησης που δεν καλύπτουν τις ανάγκες του συνόλου των εργαζομένων.
  • Το σημείο παράδοσης στον σταθμό του μετρό στον Ελαιώνα -επί της οδού Μαρκόνι– κρίνεται άκρως επικίνδυνο, χωρίς να σημαίνει ότι φέρουν ευθύνη οι οδηγοί λεωφορείων. Τίθεται ζήτημα ασφάλειας των συναδέλφων.
  • Το πάρκινγκ δεν είναι προσβάσιμο για όλους τους εργαζόμενους παρά μόνο για επιβλέποντες supervisors, ενώ υπάρχει επαρκεια θέσεων για τους εργαζόμενους που δουλεύουν σταθερά στο κτίριο. Η περιοχή είναι δυσπρόσιτη και ιδιαίτερως επικίνδυνη ειδικά για γυναίκες εργαζόμενες σε απογευματινές και βραδινές βάρδιες.
  • Ο εξαερισμός του κτιρίου είναι ανεπαρκής, καθώς τόσο η εξωτερική θερμοκρασία και οι οσμές εισέρχονται εντός του εργάσιμου χώρου με την εταιρεία να δηλώνει πως χρειάζεται συνολική αλλαγή εγκατάστασης, χωρίς όμως να προβαίνει σε αντίστοιχες ενέργείες.
  • Σε όλα τα κτήρια της εταιρείας, παρότι έχουν γίνει ασκήσεις σεισμού και πυρκαγίας,σε περιπτώσεις σεισμικών δονήσεων, οι εργαζόμενοι δουλεύουν κανονικά, χωρίς να γίνει προληπτική εκένωση από τις εξόδους κινδύνου και χωρίς να γίνει έλεγχος των κτηριακών εγκαταστάσεων.
  • Δεν γνωρίζουμε τους υπεύθυνους πυρασφάλειας των κτηριών ή αν υπάρχουν.
  • Για τους τηλεργαζόμενους
  • Η εταιρεία έχει δώσει την οδηγία να αυτοαξιολογούνται (!) τα σπίτια των συναδέλφων με βάση εσωτερικές υποδείξεις της ίδιας. Συγκεκριμένα, ένας εργαζόμενος πρέπει να διαπιστώνει μόνος του αν το σπίτι του πληροί τον απαραίτητο εργονομικό σχεδιασμό, έξοδο κινδύνου, καταλληλότητα φωτισμού και ήχου, ώστε να μετατραπεί από σπίτι σε εργασιακό χώρο, ενώ την ίδια στιγμή η εταιρία με ευθύνη της δεν τα εξασφαλίζει στα κτήριά της.
  • Καταγγέλουμε περιστατικά εργατικών, θανατηφόρων, ατυχημάτων -πέντε (5) την τελευταία τετραετία- που συνέβησαν εν ώρα εργασίας και κάτω από την πίεση και την παρέμβαση του σωματείου δηλώθηκαν ως εργατικά, χωρίς να γνωρίζουμε περαιτέρω τι μέτρα πήρε η εταιρεία για τη στήριξη των οικογενειών των συναδέλφων. Στην πλειοψηφία τους ήταν συνάδελφοι οι οποίοι εργάζονταν κάτω από μεγάλη πίεση και εντατικούς ρυθμούς στα πόστα τους.

Με βάση τα παραπάνω και μετά από πολλές καταγγελίες συναδέλφων στην συνδικαλιστική μας οργάνωση,ζητάμε από το ΚΕ.Π.Ε.Κ. να προβεί στους απαραίτητους ελέγχους για τα ανωτέρω.

Τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας δεν είναι στην διακριτική ευχαίρεια του κάθε εργοδότη αν θα τα τηρεί ή όχι. Πολλώ μάλλον δε, όταν πέρα από τις παραβάσεις και παρά τις επισημάνσεις που έχουμε κάνει στην Διοίκηση, η εργοδοσία συνεχίζει να κρύβεται πίσω από τα όρια του νόμου 3850/2010  και αρνείται να πάρει επιπλεόν μέτρα που είναι απολύτως απαραίτητα για την ασφάλεια των συναδέλφων.

Ζητάμε από την εργοδοσία της Vodafone να πάρει άμεσα μέτρα για τα εξής ζητήματα:

  • Σταθερό νοσηλευτικό  προσωπικό και γιατρού εργασίας σε μόνιμη βάση και κατά τη διάρκεια όλης της βάρδιας και του ωραρίου εργασίας. Έχουν παρατηρηθεί δεκάδες περιστατικά λιποθυμίας εργαζομένων ή περιστατικά που χρήζουν άμεσης ιατρικής βοήθειας και δεν υπήρχε φυσική παρουσία ιατρού ή νοσηλευτικού προσωπικού.
  • Σε όλα τα κτήρια να υπάρχει ο  απαραίτητος ιατρικός εξοπλισμός.
  • Εκτίμηση Επαγγελματικού Κίνδυνου,  από Τεχνικό Ασφάλειας και Γιατρό Εργασίας για όλες τις επιχειρησιακές μονάδες, με βάση το αντικείμενο εργασίας.
  • Αναγνώριση επαγγελματικών ασθενειών (μυοσκελετικά), κάλυψη ακουογράμματος σε ετήσια βάση και εναλλαγή πόστων εργασίας, όπου εντοπίζονται τέτοια ζητήματα
  • Ψυχολογική υποστήριξη από ειδικευμένο προσωπικό, καθώς το φαινόμενο του burn out και των κρίσεων πανικού είναι συχνό.
  • Παροχή υποπόδιων, στηριγμάτων καρπού και προσαρμογή των γραφείων που να πληροί εργονομικό σχεδιασμό.
  • Μέτρηση στα φίλτρα των υπολογιστών και στα ντεσιμπελ των ακουστικών
  • Πρόληψη και προστασία μέσω ειδικών επιμορφωτικών σεμιναρίων τα οποία να παρακαλουθήσουν όλοι οι συνάδελφοι
  • Τακτική καθαριότητα σε καθημερινή βάση, παντού.Τακτικός βιο-καθαρισμός στις καρέκλες και στα τοιχώματα των γραφείων που είναι από ύφασμα και είναι γεμάτα σκόνη και ακάρεα
  • Μη εκτέλεση υπαίθριων εργασιών σε ακραίες καιρικές συνθήκες (καύσωνας, χιόνι, έντονη βροχόπτωση). Διπλά συνεργεία σε εργασίες που απαιτούν χρήση σκάλας.
  • Διασφάλιση από την εταιρεία ασφαλούς πρόσβασης στα απομακρυσμένα κτίρια.
  • Θέσεις πάρκινγκ για όλους τους δηλωμένους εργαζόμενους στα κτίρια
  • Απεντόμωση και απολύμναση σε τακτική βάση.
  • Έλεγχος στα φίλτρα νερού και πλήρης αναγραφή της ημερομηνίας αντικατάστασής τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *