Βάζουμε ΣΤΟΠ στην εντατικοποίηση και διεκδικούμε καλύτερους όρους εργασίας-ΣΣΕ για όλους στην Vodafone
Για άλλη μια φορά το τμήμα της εξυπηρέτησης πελατών της σταθερής (Family Care) βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για το “βραβείο εντατικοποίησης” ανάμεσα στα υπόλοιπα τμήματα της εταιρείας που συναγωνίζονται για τον ίδιο σκοπό.
Η συγκεκριμένη ομάδα αποτελεί ίσως τον δοκιμαστικό σωλήνα για την εταιρεία για το πως μπορεί κάποιος εργαζόμενος να φτάσει και να υπερβεί τα όρια του. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πλήθος παραιτήσεων και απολύσεων ενώ το τμήμα του Inbound έχει απομείνει περίπου το μισό.
Οι στόχοι γίνονται όλο και πιο πιεστικοί και άπιαστοι με την εργοδοσία να παρακολουθεί την κάθε κίνηση των συναδέλφων και να τους ζητάει εξήγηση για την κάθε αλλαγή status που επέλεξαν στο σύστημα. Την ιδιά στιγμή απαιτούν την ώρα που συνομιλούν με τον πελάτη, να διεκπεραιώνουν ταυτοχρόνως και τα αιτήματα στο σύστημα , με αποτέλεσμα να υπάρχουν “user errors” (όπως αρέσει κ στην εργοδοσία να τα λέει) και να τα χρησιμοποιεί κατά το δοκούν αν θέλει να στοχοποιήσει κάποιον η αν θέλει να τον πιέσει παραπάνω.
Τα One2One καθημερινά και το «action plan» που βάζουν τους συναδέλφους είναι η προειδοποίηση και «κίτρινη κάρτα» ενώ έχουν φτάσει και στο σωματείο μας καταγγελίες για υποτιμητικές συμπεριφορές κ.α.
Είναι χαρακτηριστικό πως συνάδελφοι που μεταφέρθηκαν σε άλλο τμήμα ή έφυγαν από την εταιρεία περιγράφουν το πέρασμα τους από το συγκεκριμένο τμήμα σαν «ένα κακό όνειρο» με άλλους να περιγράφουν ένα αυταρχικό κλίμα και αυτό είναι ενδεικτικό για το πως βιώνουν τη καθημερινότητα τους οι συνάδελφοι του Family Care.
Είναι γνωστή η λογική “και τα δικά σας, δικά μου”, της εταιρίας.
Από την μια αποφεύγει να κάνει ξεκάθαρο τι οδηγία δίνει για το πολύ συνηθισμένο σενάριο ότι κάποιος μπορεί να έχει σχολάσει και η κλήση μπορεί να κρατήσει παραπάνω μετά τη λήξη της βάρδιας ή αναγκάζουν τους εργαζόμενους να κλείνουν αιτήματα εκτός βάρδιας. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις οι εργαζόμενοι δουλεύουν απλήρωτες υπερωρίες και το ωράριο εργασίας αυξάνεται καθημερινά.
Από την άλλη, δεν ήταν αυτονόητο για την εργοδοσία κι έπρεπε να το διεκδικήσουμε και να το πετύχουμε να δεσμευτεί να μην αφαιρείται από τον πληρωμένο εργάσιμό χρόνο ο χρόνος καθυστέρησης όταν κάποιος αργεί να μπει στα συστήματα λόγω καθυστέρησης των ίδιων των συστημάτων.
Συνάδελφοι , το σκηνικό είναι παρόμοιο στα περισσότερα τμήματα της εταιρείας με την εντατικοποίηση να αλλάζει μορφή ανάλογα το κάθε τμήμα. Από τα standby και τις απλήρωτες ώρες για να βγει το έργο γιατί πιέζουν τα deadlines και το διάλειμμά εκτός εργάσιμου χρόνου σε τμήματα στο Χαλάνδρι, μέχρι τους τεχνικούς πεδίου που εργάζονται μέσα στο καύσωνα και τους συναδέλφους από το TSR που τους βάζουν να παίρνουν κλήσεις της κινητής.
Στον αντίποδα βρισκόμαστε εμείς με τις ανάγκες μας να αυξάνονται, ο μισθός να μην φτάνει ούτε μέχρι τα μισά του μήνα και οι ώρες εργασίας διαρκώς να αυξάνονται. Κυβέρνηση και εργοδοσία ντύνουν με τραγικά επιχειρήματα την προσπάθειά τους να διαφημίσουν το νέο νομοσχέδιο για το 13ώρο και μας λένε πως «αν δεν σας φτάνουν τα λεφτά για να ζήσετε, μπορείτε να δουλεύετε και 13 ώρες την ημέρα» στον ίδιο εργοδότη και να μας το παρουσιάζουν σαν τομή και κάτι που το ζήτησαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι!!!
Βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες που είναι διαμετρικά αντίθετες με τους στόχους κερδοφορίας της εργοδοσίας.
Οργανωνόμαστε στο Σωματείο Εργαζομένων Vodafone 360 Connect Κ.Λ.Θ και συμμετέχουμε στις αποφάσεις και τις δράσεις του. Γιατί όπου μπορέσαμε οι εργαζόμενοι να καταφέρουμε πράγματα ήταν μέσα από την συσπείρωση και την κοινή μας δράση από το σωματείο. Αυτό μας δείχνει και η πείρα μέσα από την δράση μας στην εταιρεία αλλά και στο συγκεκριμένο τμήμα όταν θέλησαν να φορτώσουν παραπάνω δουλειά στην ομάδα του chat.
Καλούμε σε διαδικτυακή συζήτηση τους συνάδελφους από τις ομάδεςFamily Care ,Enterprise Contact Center, Enterprise SoHo PT, Consumer SAM Operations, Consumer Mobile Care ,Prepay Youth, Consumer FTTH PT,Consumer Core Mass, Consumer Black και Combo Care προκειμένου να συζητήσουμε ,να φέρουμε την πείρα από τα τμήματα μας και να οργανώσουμε την δράση μας.
Σάββατο 13/9 στις 18.00 πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://meet.jit.si/somateiakirenti
Απαιτούμε:
- Να σταματήσει εδώ και τώρα η εντατικοποίηση στο τμήμα του Family Care.
- Να πληρωθούν οι απλήρωτες υπερωρίες.
- Να στελεχωθεί το τμήμα με περισσότερα άτομα.
- Για τους συνάδελφους που είναι χρόνια στο ακουστικό να μεριμνήσει η εταιρεία να μεταφερθούν εφόσον το θέλουν και οι ίδιοι σε θέσεις και τμήματα χωρίς ακουστικό.
- Κανένας εργαζόμενος κάτω από 1000 ευρώ μισθό.
- Αυξήσεις των μισθών και Υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Συμβάσης Εργασίας για όλους στην Vodafone.
- Μέτρα Υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.
Όλοι στο Σωματείο μας
Γινόμαστε μέλη και συμμετέχουμε στις αποφάσεις και τις δράσεις του